close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עבודות עפר ופינוי פסולת בניין– רק עם אנשי מקצוע מנוסים

מערכת שורשט ניסן, תשעח25/03/2018

ישנן לא מעט חברות שמבצעות עבודות עפר ופינוי פסולת בניין וחשוב מאוד לבחור מביניהן באופן מושכל

תגיות:
ישנן לא מעט חברות שמבצעות עבודות עפר ופינוי פסולת בניין וחשוב מאוד לבחור מביניהן באופן מושכל. סיבה אחת לכך היא שביצוע עבודות עפר באופן לא מקצועי עלול להוביל לתוצאות קשות, הן במהלך העבודות עצמן והן בעתיד, ובאופן דומה גם פינוי פסולת בניין לאתר שאינו מיועד לכך הוא עבירה על החוק שמסבכת גם את מזמין העבודה ולא רק את מי שהשליך בפועל את הפסולת למקום אסור.

כלים לביצוע עבודות עפר ופינוי פסולת בניין
הפרמטר הראשון לבחירת חברת עבודות עפר ופינוי פסולת בניין הוא הציוד המקצועי שברשותה. כדאי לדעת כי ישנם כלים שמאפשרים את ביצוע שני סוגי הפעולות, כלומר עבודות עפר ופינוי פסולת בניין גם יחד, וכזה למשל הוא הבובקט המוכר גם בשם מיני מחפרון.

בובקט מתאים בעיקר לעבודות במקומות קטנים, צפופים וכאלה שקשה לתמרן בהם מכל סיבה אחרת, ועל כן ציוד מכני הנדסי כבד לא יכול לעבור ולעבוד בהם. המיני מחפרון מובל לאתר העבודות באמצעות טנדר ייעודי, ומתאים לביצוע עבודות תשתית, עבודות עפר שונות וכן פינויה של פסולת בניין מכל הסוגים אל המכולות המיועדות לאיסוף פסולת זו על-מנת להובילה בבטחה אל אתרי ההטמנה, תחנות המעבר ואתרי המחזור.

עוד כלי נפוץ לשם ביצוע עבודות חפירה הוא השופל, שמוכר גם בשם באגר. שופלים מתאימים לביצוע עבודות עפר וחפירה בקנה מידה נרחב יחסית – למשל חפירתן של תעלות אינסטלציה או ביוב גדולות וכן חפירת תעלות תקשורת ותעלות חשמל.
סוג שלישי של כלים לעבודות הנדסיות הוא מחפרון. בניגוד לבובקט, המחפרון מתנייד באופן עצמאי ומגיע בכוחות עצמו לאתר העבודות. הוא משמש לעבודות עפר גדולות יחסית, להריסות, להעמסות וגם בעזרתו ניתן לפנות פסולת בנייה.

סוגי מכולות לאיסוף פסולת
עוד פרמטר חשוב לבחירת החברה שתבצע עבורכם עבודות עפר ופינוי פסולת בניין הוא המכולות לאיסוף ופינוי הפסולת שברשותה. בהקשר זה כדאי לדעת שישנו מגוון רחב של סוגי מכולות – הן לפי גודל המכולה הנדרש והן לפי סוג הפסולת, כשלמשל ישנן מכולות המיועדות לפינויה של פסולת תעשייתית (כזו שכוללת מתכות שונות), מכולות לפינוי פסולת אזבסט (חומר שכידוע טמונות בו סכנות רבות, ועל כן פינויו מחייב זהירות מרבית ותשומת לב קפדנית) ועוד.

מדוע חשוב להקפיד על פינוי פסולת באופן מקצועי במיוחד?
פינוי פסולת באופן לא מקצועי – בין אם בעקבות עבודות עפר בהיקף כזה או אחר ובין אם בעקבות הריסת בניין או שיפוץ נרחב – גורם לנזקים רבים לסביבה, ועלול לסבך גם אתכם. 

ראשית, הנזק הסביבתי: חומרים בעייתיים עלולים לחלחל אל מי התהום, לזהם את הקרקע, לגרום לזיהום האוויר באופן שיהווה מפגע תברואתי חמור ובנוסף מהווים מטרד אסתטי. כדאי לזכור כי גם רשות הרבים משפיעה על איכות החיים שלנו, ולא פחות חשוב, על עתידו של כדור בארץ ובעצם על עתידם של ילדינו וילדיהם כאן.

שנית, החקיקה הקיימת מאפשרת הטלת עונשים כבדים על מי שאחראי לפגיעה בסביבה עקב השלכת פסולת בניין במקום אסור, וחבל להסתבך.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה